Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro nákup v e‑shopu provozovaném
AMATI Kraslice, výrobní družstvo
se sídlem: Dukelská 44, 358 01 Kraslice, Česká republika
IČO: 11836954
DIČ: CZ11836954
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl Dr, vložka [DOPLŇTE SPRÁVNOU VLOŽKU PO OVĚŘENÍ V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU]

e‑mail: [např. eshop@amati.cz]
telefon: [např. +420 352 300 111]
adresa provozovny: Dukelská 44, 358 01 Kraslice, Česká republika

(dále jen „My“ nebo „Prodávající“)


1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) vydává společnost AMATI Kraslice, výrobní družstvo (dále také jako „My“ nebo „Prodávající“). Podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti Vás – kupujících (dále jen „Vy“ či „Kupující“), a Nás – Prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavírané prostřednictvím našeho e‑shopu na webových stránkách [doplnit URL e‑shopu] (dále jen „E‑shop“).

1.2 Ochrana osobních údajů

  • Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete v našich [Zásadách zpracování osobních údajů] (odkaz doplňte dle skutečnosti).

1.3 Jazyk Smlouvy

  • Smlouva i Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1.4 Jednostranné změny Podmínek

  • Znění těchto Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.

1.5 Distanční způsob uzavření Smlouvy

  • Ke komunikaci a uzavření Smlouvy dochází prostředky komunikace na dálku. Smlouva je uzavřena v prostředí E‑shopu prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní E‑shopu“).

1.6 Přednost individuální dohody

  • Pokud by některá část těchto Podmínek odporovala tomu, co si individuálně sjednáme (např. v e‑mailové korespondenci), má tato individuální dohoda před zněním Podmínek přednost.

2. Definice vybraných pojmů

  • Cena: finanční částka, kterou hradíte za Zboží;
  • Cena za dopravu: finanční částka, kterou hradíte za doručení Zboží, včetně balného;
  • Celková cena: součet Ceny a Ceny za dopravu;
  • DPH: daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
  • Faktura: daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o DPH na Celkovou cenu;
  • Objednávka: Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy;
  • Uživatelský účet: účet v našem E‑shopu, vedený na základě Vámi poskytnutých údajů, který mimo jiné umožňuje uchování Vašich dat a historii objednávek;
  • Zboží: movitá věc, kterou lze zakoupit v našem E‑shopu.

3. Obecná ustanovení a poučení

3.1 Možnost nákupu

  • Nákup Zboží je možný pouze prostřednictvím E‑shopu.

3.2 Správnost poskytnutých údajů

  • Při nákupu jste povinni uvádět správné a pravdivé údaje.

3.3 Hodnocení a recenze

  • V E‑shopu zpřístupňujeme hodnocení Zboží provedené jinými spotřebiteli. Autenticitu recenzí zajišťujeme tak, že recenze propojujeme s reálnými objednávkami (v interním systému evidujeme ID objednávky a příslušné hodnocení), takže je zřejmé, že pochází od skutečných zákazníků.

4. Uzavření Smlouvy

4.1 Jazyk uzavření Smlouvy

  • Smlouva je uzavírána v českém jazyce.

4.2 Náklady na komunikační prostředky

  • Náklady spojené s využitím prostředků komunikace na dálku (internetové připojení aj.) hradíte Vy, a tyto náklady se neliší od běžné sazby Vašeho poskytovatele.

4.3 Objednávka

  • K uzavření Smlouvy je nutné, abyste vytvořili Objednávku v E‑shopu. Objednávka obsahuje:
    1. Identifikaci vybraného Zboží (pomocí tlačítka „Přidat do košíku“ apod.);
    2. Informaci o CENĚ, CENĚ ZA DOPRAVU a CELKOVÉ CENĚ; dále zvolený způsob úhrady a doručení;
    3. Vaše identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, telefon, e‑mail).

4.4 Kontrola a odeslání Objednávky

  • Během tvorby Objednávky můžete údaje kontrolovat a měnit. Objednávku odešlete stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“ (či ekvivalentu). Před odesláním Objednávky je nutné potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami (zpravidla zaškrtnutím příslušného pole).

4.5 Potvrzení Objednávky

  • Po doručení Objednávky Vám zašleme e‑mail s potvrzením („Potvrzení Objednávky“) na Vaši zadanou e‑mailovou adresu. Součástí e‑mailu bude sumarizace Objednávky a aktuální znění těchto Podmínek v příloze. Okamžikem potvrzení Objednávky dochází k uzavření Smlouvy.

4.6 Nepotvrzení Objednávky

  • Může nastat situace, kdy Vám Objednávku nebudeme moci potvrdit (např. Zboží není skladem nebo došlo k vyčerpání maximálního počtu kusů). V takovém případě Vás budeme kontaktovat s upravenou nabídkou. Nová Smlouva je uzavřena v okamžiku Vašeho potvrzení této naší pozměněné nabídky.

4.7 Zjevná chyba v ceně Zboží

  • Pokud se v E‑shopu či v Objednávce vyskytne zjevně chybná Cena (např. zjevně mimořádně nízká nebo s chybným číslem), nejsme povinni Zboží za tuto chybnou cenu dodat, a to ani po obdržení Potvrzení Objednávky. V takovém případě Vás co nejdříve kontaktujeme s nabídkou na uzavření Smlouvy za správnou cenu.

4.8 Vznik platební povinnosti

  • Uzavřením Smlouvy (Potvrzením Objednávky) Vám vzniká závazek uhradit Celkovou cenu.

4.9 Objednávání přes Uživatelský účet

  • Pokud máte v E‑shopu Uživatelský účet, můžete Objednávku zadávat přímo přes něj. I zde máte povinnost zkontrolovat a případně opravit své předvyplněné údaje.

4.10 Slevy

  • V některých případech nabízíme možnost uplatnit slevu (slevový kupón/kód). Pro uplatnění zadejte příslušný kód do určeného pole v průběhu vytváření Objednávky.

5. Uživatelský účet

5.1 Registrace

  • Na základě Vaší registrace (vyplnění registračního formuláře) pro Vás zřídíme Uživatelský účet.

5.2 Správnost a aktualizace údajů

  • Údaje uváděné při registraci musí být přesné a pravdivé. Změny je Vaší povinností neprodleně aktualizovat.

5.3 Ochrana přístupových údajů

  • Přístup k Uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Tyto údaje nesdílejte s třetími osobami. V opačném případě neneseme odpovědnost za případné zneužití účtu.

5.4 Osobní užívání

  • Uživatelský účet je určen výhradně pro Vás a není možné jej převádět na třetí osoby.

5.5 Zrušení Uživatelského účtu

  • Vyhrazujeme si právo Váš účet zrušit, pokud jej déle než [např. 12 měsíců] nevyužíváte, nebo pokud porušíte své povinnosti ze Smlouvy.

5.6 Dostupnost Uživatelského účtu

  • Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě (zejména z důvodu údržby hardware a software).

6. Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva

6.1 Cena Zboží

  • Cena Zboží je vždy uvedena v rámci E‑shopu, v Objednávce i v konečné Smlouvě. V případě nesouladu mezi Cenou v E‑shopu a Cenou v Objednávce má přednost Cena uvedená v Objednávce.

6.2 Celková cena

  • Celková cena je uvedena včetně DPH a všech zákonných poplatků.

6.3 Způsoby platby

  • Celkovou cenu po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy, nejpozději před předáním Zboží. Platbu je možné provést těmito způsoby:
    1. Bankovním převodem – Pokyny k platbě Vám zašleme v Potvrzení Objednávky. Celková cena je splatná do [např. 5 dnů] od uzavření Smlouvy.
    2. Kartou online – Platba probíhá přes platební bránu [např. GoPay / ComGate / jinou], a řídí se jejími podmínkami (odkaz doplňte). Celková cena je splatná ihned.
    3. Dobírkou – Platíte dopravci při převzetí Zboží. Celková cena je splatná při převzetí.
    4. Hotově při osobním odběru – Při vyzvednutí Zboží v naší provozovně. Celková cena je splatná při převzetí Zboží.

6.4 Faktura

  • Po uhrazení Celkové ceny Vám vystavíme elektronickou fakturu, kterou zašleme na Váš e‑mail, a která bude také přiložena k Zboží či dostupná ve Vašem Uživatelském účtu.

6.5 Výhrada vlastnického práva

  • Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází okamžikem úplného zaplacení Celkové ceny a převzetím Zboží.

7. Doručení Zboží, přechod nebezpečí škody

7.1 Způsoby doručení

  • Zboží Vám doručíme nejpozději do [např. 7 pracovních dnů] (není‑li v E‑shopu nebo v potvrzení Objednávky uvedeno jinak), a to Vámi zvoleným způsobem:
    • Osobní odběr v naší provozovně (Dukelská 44, 358 01 Kraslice),
    • Výdejní místa (Zásilkovna, Uloženka apod.),
    • Doručení prostřednictvím dopravce (Česká pošta, PPL, DHL, Zásilkovna atd.).

7.2 Místo dodání

  • Doručujeme pouze v rámci České republiky (pokud nedohodneme jinak).

7.3 Doba dodání

  • Doba dodání se odvíjí od dostupnosti Zboží a Vaší volby způsobu doručení a platby. Přesný termín či odhad Vám sdělíme v Potvrzení Objednávky.

7.4 Kontrola při převzetí

  • Při převzetí od dopravce prosím zkontrolujte neporušenost obalu. V případě zjištění závad (např. porušená páska, otevřený obal) ihned informujte dopravce a také nás. Nemusíte Zboží přebírat, pokud je zjevné, že došlo k neoprávněné manipulaci.

7.5 Nepřevzetí Zboží

  • Pokud Zboží nepřevezmete (s výjimkou poškození obalu dle čl. 7.4), nejde o odstoupení od Smlouvy. Můžeme Zboží uskladnit na Vaše náklady, resp. máme právo po Vás požadovat náhradu nákladů (např. [100 Kč] za každý i započatý den uskladnění). Můžeme také od Smlouvy odstoupit pro Vaše podstatné porušení, přičemž odstoupení je účinné doručením na Váš e‑mail.

7.6 Opakované doručení

  • Pokud je nutné Zboží doručovat opakovaně z důvodů na Vaší straně, jste povinni uhradit náklady opakovaného doručení.

7.7 Přechod nebezpečí škody

  • Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází okamžikem převzetí (či okamžikem, kdy jste mohli Zboží převzít, ale neučinili jste tak).

7.8 Informace o nedostupnosti či prodlení

  • Pokud Zboží nebylo skladem a je udávána jen orientační dostupnost, může dojít k výjimečnému výpadku ve výrobě či k prodlení dodavatelů. O takových situacích Vás budeme neprodleně informovat.

8. Práva z vadného plnění (reklamace)

8.1 Jakost při převzetí

  • Zaručujeme, že v okamžiku přechodu nebezpečí škody (čl. 7.7) je Zboží bez vad, zejména odpovídá sjednaným vlastnostem, popisu, jakosti, funkčnosti, je bez zjevných vad a je dodáno s veškerým příslušenstvím.

8.2 Právní úprava

  • Práva z vadného plnění se řídí zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

8.3 Uplatnění reklamace

  • V případě, že Zboží trpí vadou, můžete Nám reklamaci oznámit e‑mailem, dopisem či osobně v naší provozovně. Pro usnadnění můžete využít Formulář pro reklamaci (viz Příloha č. 1). Uveďte, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete.

8.4 Způsoby odstranění vady

  • Máte právo požadovat odstranění vady dodáním nového či chybějícího Zboží, nebo opravu Zboží, pokud takový postup není nemožný nebo nepřiměřeně nákladný vzhledem k povaze vady.

8.5 Odmítnutí odstranění vady z naší strany

  • Můžeme odmítnout vadu odstranit, je‑li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.

8.6 Snížení ceny / Odstoupení od smlouvy

  • Pokud vadu odmítneme odstranit, neodstraníme ji včas či se vada projeví opakovaně, nebo se jedná o podstatné porušení Smlouvy, můžete žádat přiměřenou slevu z Ceny nebo od Smlouvy odstoupit.

8.7 Nevýznamná vada

  • Právo odstoupit Vám nenáleží, je‑li vada Zboží nevýznamná.

8.8 Vada způsobená Vámi

  • Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud jste si vadu Zboží způsobili sami.

8.9 Opotřebení

  • Za vadu se nepovažuje opotřebení odpovídající běžnému užívání.

8.10 Potvrzení o reklamaci

  • Po uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení o datu a obsahu Vaší reklamace a požadovaném způsobu řešení.

8.11 Lhůta pro vyřízení reklamace

  • Reklamaci vyřídíme nejpozději do 30 dnů (nedohodneme‑li se na delší lhůtě). Pokud tuto lhůtu nedodržíme, máte právo odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

8.12 Vyrozumění o vyřízení reklamace

  • O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e‑mailem. V případě oprávněné reklamace máte i nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů (prokazujte doklady). Pokud dojde k výměně Zboží za nové, vracíte nám původní vadné Zboží na naše náklady.

8.13 Reklamace podnikatele

  • Jste‑li podnikatel (Zboží kupujete pro podnikatelskou činnost), jste povinni oznámit vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří dnů od převzetí.

8.14 Reklamace spotřebitele

  • Jste‑li spotřebitel, máte právo uplatnit vady, které se vyskytnou u spotřebního Zboží v lhůtě 24 měsíců od převzetí (s výjimkami dle zákona).

9. Odstoupení od Smlouvy

9.1 Způsoby odstoupení

  • K ukončení Smlouvy od počátku (odstoupení) může dojít v případech stanovených v zákoně nebo těchto Podmínkách.

9.2 Odstoupení spotřebitelem do 14 dnů

  • Pokud jste spotřebitel, máte právo dle § 1829 Občanského zákoníku odstoupit od Smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Lhůta běží od převzetí Zboží (při postupných dodávkách od převzetí posledního kusu nebo části Zboží).

9.3 Jak odstoupit

  • Můžete odstoupit písemným oznámením zaslaným na naši adresu nebo e‑mail. Pro usnadnění můžete využít Formulář pro odstoupení (viz Příloha č. 2).

9.4 Výjimky dle § 1837 Občanského zákoníku

  • Odstoupení nelze uplatnit v případech, které § 1837 zákona vylučuje (např. zboží upravené dle přání spotřebitele, rychle se kazící, audio/video nosiče apod. s porušeným obalem atd.).

9.5 Lhůta k odstoupení

  • Čtrnáctidenní lhůta se považuje za zachovanou, pokud v jejím průběhu zašlete oznámení o odstoupení.

9.6 Vrácení Zboží

  • Pokud odstoupíte, jste povinni nám Zboží do 14 dnů od odstoupení zaslat či předat. Náklady na vrácení Zboží nesete Vy.

9.7 Vrácení uhrazené částky

  • Pokud odstoupíte, vrátíme Vám veškeré přijaté peněžní prostředky (vč. nákladů na dodání ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu) do 14 dnů od účinnosti odstoupení, stejným způsobem, jakým jsme platbu přijali (nedohodneme‑li se jinak). Peníze však můžeme zadržet do doby, než Zboží obdržíme zpět, nebo než prokážete, že jste je odeslali.

9.8 Odpovědnost za snížení hodnoty

  • Odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou a vlastnostmi (tj. jinak, než byste si zboží vyzkoušeli v kamenné prodejně).

9.9 Odstoupení z naší strany

  • My můžeme odstoupit zejména v situaci, kdy nastanou objektivní důvody, které nám brání Zboží dodat (vyprodání, ukončení výroby, vyšší moc) či pokud je zjevné, že jste v Objednávce uvedli nepravdivé údaje. Pokud nakupujete jako podnikatel, můžeme odstoupit i bez udání důvodu.

10. Řešení sporů se spotřebiteli

10.1 Kodexy chování

  • Nejsme vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

10.2 Vyřizování stížností

  • Stížnosti spotřebitelů řešíme přes e‑mail [např. eshop@amati.cz]. O vyřízení stížnosti Vás vyrozumíme e‑mailem.

10.3 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

  • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, www.coi.cz.
  • Online řešení sporů lze realizovat přes tzv. ODR platformu: ec.europa.eu/consumers/odr.

10.4 Evropské spotřebitelské centrum

  • Kontaktní místo dle Nařízení (EU) č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, www.evropskyspotrebitel.cz.

11. Závěrečná ustanovení

11.1 Rozhodné právo

  • Pokud náš vztah obsahuje mezinárodní prvek, řídí se českým právem. Tímto však nejsou dotčena Vaše práva jakožto spotřebitele plynoucí z obecně závazných předpisů.

11.2 Doručování

  • Veškerá písemná komunikace bude probíhat elektronicky. Naše e‑mailová adresa je výše uvedena, Vaše e‑mailová adresa je ta, kterou jste uvedli v Objednávce či Uživatelském účtu.

11.3 Změny Smlouvy a změny Podmínek

  • Smlouvu lze měnit jen dohodou. Tyto Podmínky můžeme měnit jednostranně, ovšem změna se netýká dříve uzavřených Smluv. Pokud máte Uživatelský účet, budeme Vás o změně informovat e‑mailem alespoň 14 dní před účinností změny (zejména v případě opakovaných dodávek Zboží).

11.4 Vyšší moc

  • V případě událostí typu vyšší moci (přírodní katastrofy, provozní poruchy, pandemie, výpadek subdodavatele atd.) nejsme odpovědní za případné prodlení nebo škodu. Pokud takový stav trvá déle než 10 dnů, můžeme My i Vy od Smlouvy odstoupit.

11.5 Přílohy

  • Nedílnou součástí těchto Podmínek jsou přílohy:
    • Příloha č. 1: Formulář pro reklamaci
    • Příloha č. 2: Formulář pro odstoupení od Smlouvy

11.6 Archivace Smlouvy

  • Smlouvu včetně těchto Podmínek archivujeme v elektronické podobě, není přístupná třetím osobám. Vy vždy obdržíte e‑mailem znění Objednávky i Podmínek.

11.7 Účinnost Podmínek

  • Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem [např. 16. 2. 2025].

Příloha č. 1 – Formulář pro reklamaci

Adresa pro uplatnění reklamace:
AMATI Kraslice, výrobní družstvo
Dukelská 44
358 01 Kraslice
e‑mail: [doplnit kontakt pro reklamace]

(Formulář můžete vyplnit a zaslat e‑mailem nebo poštou. Slouží jako vzor – není povinné jej využít.)


Uplatnění reklamace

  • Datum uzavření Smlouvy: …………………………………
  • Jméno a příjmení Kupujícího: …………………………………
  • Adresa Kupujícího: …………………………………
  • E‑mail: …………………………………
  • Telefon: …………………………………

Specifikace reklamovaného Zboží:
……………………………………………………………………………

Popis vady:
……………………………………………………………………………

Požadovaný způsob vyřízení reklamace (dodání nového Zboží / oprava / sleva / odstoupení od Smlouvy apod.):
……………………………………………………………………………

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením data uplatnění, obsahu reklamace a mých kontaktních údajů.

V ……………… dne ………………


Podpis Kupujícího


Příloha č. 2 – Formulář pro odstoupení od Smlouvy

Adresa pro zaslání odstoupení:
AMATI Kraslice, výrobní družstvo
Dukelská 44
358 01 Kraslice
e‑mail: [doplnit kontakt pro odstoupení]

(Formulář můžete vyplnit a zaslat e‑mailem nebo poštou. Slouží jako vzor – není povinné jej využít.)


Oznámení o odstoupení od Smlouvy

  • Datum uzavření Smlouvy / převzetí Zboží: …………………………………
  • Jméno a příjmení Kupujícího: …………………………………
  • Adresa Kupujícího: …………………………………
  • E‑mail: …………………………………
  • Telefon: …………………………………

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
……………………………………………………………………………

Požadovaný způsob vrácení peněžních prostředků:

  • Např. č. účtu: ……………………………………………………………………………

V ……………… dne ………………


Podpis Kupujícího

(Jste-li spotřebitel, máte právo odstoupit od Smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží – s výjimkami dle § 1837 Občanského zákoníku. Více viz články těchto Podmínek.)